torsdag den 16. februar 2012

Squash og gulerodskage

Efter vores vilde fondu-aften, havde vi en masse indkøbte grøntsager i køleskabet, som jo skulle bruges til noget. Vi har stadig nogen. Men en af de her ting, vi havde købt var en squash. Der var næsten en hel en tilbage, og så tænkte jeg eller måske var det ikke mig: "Hmm... Squashkage er nice!" Så jeg besluttede mig for at kreere en squashkage!
Oveni det havde vi stadig nogle gulerødder tilbage fra vores Aarstiderne-kasse, som var ved at blive lidt slimede på skrællen, så jeg skulle finde en opskrift på en kage med både squash og gulerod. En enorm opgave! Hvordan greb jeg det mon an? Ja, jeg har aldrig været kendt for mine evner som metodeansvarlig i en projektvirksomhed, og det er heller ikke så mærkeligt, taget i betragtning, at jeg aldrig har haft et sådant job.
Jeg startede simpelthen med at søge på google! På google fandt jeg denne opskrift. Den er sådan set meget god. Jeg syntes bare, det virkede mistænkeligt, at der skulle 2,5 dl. olie i, så jeg nøjedes med 2, hvilket stadig er lidt i overkanten, synes jeg. Hvis jeg skal lave den igen, bliver det nok med noget creme fraiche eller lignende i stedet for alt det olie. Det er også sindssygt dyrt med så meget olie o_______O

Olie eller ej, så blev det til en god kage!





Jeg ville have taget et billede af kagen, da den havde fået creme på, og jeg ville også have taget et billede af et stykke, men det hele røg sgu så hurtigt ned, at der ikke var tid til at finde kameraet frem :(

Ingen kommentarer:

Send en kommentar