lørdag den 25. februar 2012

Gulerodsboller

Jeg har stadig mange indlæg, som af en eller anden mystisk grund ikke er blevet skrevet, og nu skal jeg have tømt kameraet, så nu kommer der lige nogle indlæg :)

Det er ved at være rimelig outdated, men vi havde nogle gulerødder tilbage fra vores Aarstiderne-kasse, som jeg brugte i en kage og i de her gulerodsboller.
Jeg lavede dem efter brusebadsboller-princippet. Smask det hele sammen om aftenen med koldt vand, ind i køleskabet natten over, og så tyve-tredive minutter i ovnen dagen efter. Sådan laver jeg altid boller. Og så kan man putte i, hvad man vil. Durummel, grahamsmel, græskarkerner, hørfrø, speltflager, havregryn, en gammel gulerod, et gammelt æble, noget kartoffelmos eller kryddersalt, hvis man ikke har andet salt, fordi man fik saltSTEN sidst man købte salt, og man gider ikke rigtig det med morteren, og man gider heller ikke have sten i sine boller.



Yay!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar