fredag den 28. oktober 2011

Hokkaido/jordskokke-suppe

Jajajajaja, jeg ved godt, jeg bliver ved med at sige, at det er det sidste indlæg, etc, etc, etc, men her kommer der lige et mere, og så er det også det for i dag!
Sagen er den, at imens jeg før sad og lagde billeder ind på computeren og lagde dem allesammen op her, så gik min fantastiske kæreste rundt i køkkenet og lavede mad.

Han lavede græskar- og jordskokke-suppe med croutoner.

 Græskarene (som er hokkaido-græskar) har Lasse selv dyrket på Ryderne, og han sælger dem på torvet i Århus onsdag og lørdag (det var altså ikke for at lave reklame, for min eneste faste læser er selv torvehandler, og hvis jeg har flere læsere er det to andre læsere, som står i den samme bod, hvor disse græskar handles). Jordskokkerne er fra vores ('lettere' tilgroede) køkkenhave, og croutonerne er lavet af en tør bolle, jeg har bagt. På croutonerne var der persille fra min mors have!


 Tidligere i dag kiggede vi sammen på Klidmosters blog, hvor vi så dette indlæg. Der er nok herfra, Lasse har fået idéen med creme fraiche-mønsteret fra. Jeg undskylder, at det (ikke Klidmosters billeder - de owner) ser klamt ud, hvilket skyldes dårlig belysning og at jeg ikke kan tilpasse mig (de fotografiske omstændigheder)... eller sådan noget... Det så megalækkert og godt ud i virkeligheden, og det smagte ligeså :3

Han havde også kogt nogle artiskokker fra Randi og Pers køkkenhave, den lille satan! Og de smagte også vældigt. NÆSTEN DET HELE VAR HJEMMEDYRKET! UUH!!!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar