onsdag den 9. februar 2011

Dag 12 - Hvordan fandt jeg blogspot og hvorfor blogger jeg

Charlotte fik en smart idé, som gik ud på at lave en billedblog, hvor vi skulle blogge hver halve time i et døgn eller sådan noget. Det udviklede sig til Charlotte, Mia og mig sammen: Hjortens Hævn, og det var fint og alt muligt. Senere startede jeg en anden blog, hvor jeg sad og whinede over, hvor hårdt det var at være teenager og uha. Så holdt jeg op med det, og så gik der noget tid, og så kan jeg ikke huske hvorfor, jeg startede med denne blog. Men det gjorde jeg i hvert fald.

Jeg blogger fordi jeg er en narcissistisk, egocentreret person, men også fordi jeg godt kan lide at skrive og kigge på billeder og andre ting, og derfor samler det et sted. Jeg har hverken forventning eller forhåbning om, at nogen læser dette udover mig selv, og jeg kan godt lide at kigge tilbage og se, hvad jeg havde gang i før i tiden. Og som jeg også har skrevet i min 'profil-tekst', så bruger jeg det mest af alt til at kaste op en gang i mellem. Uden at det bliver for personligt, selvfølgelig. Det er jo offentligt.

Så kan jeg også godt lide at kigge rundt på andres blogs. Jeg finder meget inspiration ved at kigge på andres billeder, håndarbejde, madopskrifter eller hvad det nu kunne være. De blogs, jeg som regel synes om, har en karakteristisk let, lys og munter stemning omkring sig. Sådan lidt eftermiddag-med-sol-i-et-feminint-indrettet-sommerhus-med-lyst-træværk-og-hvide-duge-og-lyserøde-blomsterbukketer-på-bordet-i-en-glas-vase-og-lyseblå-keramiske-kopper-med-hvide-eller-lysegule-prikker-og-mange-pastel-farver-agtigt. Ikke at det er en indretningsstil, jeg gider beskæftige mig med, men der er bare et eller andet over det der lette og lyse. Det er i hvert fald hyggeligt. Man kan konstatere, at jeg er lidt sexistisk, når jeg vælger blogs. Det er jeg også med musik, men det er så til fordel for det andet køn -.-*

Ingen kommentarer:

Send en kommentar