mandag den 7. november 2011

Burgere!

Jeg var sulten i forgårs, men havde ikke lyst til rugbrød, hvilket der kan være mange gode grunde, som jeg ikke vil komme ind på i dag, til. Så min mening var at lave en sandwich. Det eneste, der ikke var i lejligheden, var brød til en sandwich. Så det lavede jeg. Problemet var så, at jeg altid fejlvurderer min tid. Brødet blev sent færdigt, og jeg besluttede, at det skulle bruges som burgerboller i stedet.

Jeg lavede en dejlig våd dej med durum- og hvedemel, græskarkernebageblanding fra Urtekram, hørfrø og solsikkekerner.
 Jeg rørte dejen sammen,
og puttede den ind i skabet med et viskestykke over skålen. Flere stykker frugt til at holde sulten på afstand, en del P6-Beat, diverse diagrammer over komplekse ords struktur, et blogindlæg om garn og en kat i en Ikea-pose senere, tog jeg dejen ud af skabet, konstaterede, at den var hævet,

Jeg klaskede dem temmelig tilfældigt ud på noget bagepapir på en bradepande

Gav dem et ukendt antal minutter ved 200 grader i ovnen - og så var der boller!

Til bøfferne startede jeg med at følge denne opskrift, men endte med bare at koge nogle røde og grønne linser, blande dem sammen med hakket løg og hvidløg, rasp, olie, salt, peber og spidskommen. Så var Lasse kommet hjem, og han formede og stegte dem :)

Dette var resusltatet, og det var lækkert! Dagen efter fik vi resterne med guacomole i, og det fungerede sådan set også ret godt :3

Ingen kommentarer:

Send en kommentar