onsdag den 20. februar 2013

Maleri

For to og et halvt år siden, syntes jeg, min mor skulle have en ordentlig gave til sin fødselsdag. Hun blev 58. Hun havde efterlyst et billede, der kunne hænge på en bestemt plads i hendes stue, men det var ikke et udtalt ønske. Jeg gik dog alligevel igang med at tegne nogle blyantsstreger på et lærred. Så blandede jeg gul og rød og malede nogle orange pletter. Og så flyttede vi, og der skete ikke mere.

Indtil jeg tog det op igen.
Jeg fik taget et godt ryk på en gang.


Så stod det stille i nogle uger, men min deadline nærmede sig. Aftenen før min mors fødselsdagsfest fik jeg endlig lavet det færdigt.

 
Jeg blev selvfølgelig ikke tilfreds med det. Jeg har meget svært ved at styre akrylmaling, og har ikke gjort det særlig meget. Men min mor blev meget glad for det, og det er jo det, der er det vigtige. Det er jo hende, der skal kigge på det.

Hun nåede dog at blive 60, før jeg kunne give hende det :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar